تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/06/20 - 02:53
کد خبر: 443651

خبرنگار اعزامی «خبرنامه دانشجویان ایران» در عراق خبر داد؛

مدیریت ضعیف ستاد اربعین/ وزارت راه پاسخگوی دزدی از زائران حسینی باشد +فیلم و عکس‌های داغ

مدیریت ضعیف ستاد اربعین/ وزارت راه پاسخگوی دزدی از زائران حسینی باشد +فیلم و عکس‌های داغ

خبرنگار اعزامی «خبرنامه دانشجویان ایران» حاضر در عمود ۷۴۱ نجف به کربلا در پیاده روی اربعین نیز با اشاره به امکانات مناسب در موکب های حاضر در منطقه وضعیت عراق را در پذیرایی از زائران حسینی مساعد می داند و به نقل از زائران ایرانی که حدود ۱۲ ساعت در مرز معطل شدند عمده مشکلات را از جانب مسئولین مرزی ایران هنگام خروج از مرز دانستند تا مشکلات ناشی از حمل و نقل در عراق، زیرا مشکل اصلی در عراق تنها رساندن خود با یک وسیله نقلیه به نزدیک ترین شهر مرزی این کشور است.

به گزارش خبرنگار اعزامی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر پیاده روی اربعین به اوج خود رسیده است و زائران میلیونی از کشورمان و حتی از سایر کشورهای همسایه شرقی از طریق کشور ما خود را به کربلا می رسانند. اما در این میان وضعیت بد حمل و نقل، گرمازدگی و ناهماهنگی های متعدد در مرزها انتقادات زیادی را از طرف زائران اربعین حسینی به همراه داشته است. هجوم مردم به مرزها از یک طرف و مسدودی مرزها یک هفته مانده به اربعین از طرف دیگر همه دست به دست هم داده تا زائران اربعین لب مرز یا حتی بعد از گذشت از مرز عراق تصمیم به بازگشت بگیرند. انتقادهای زیادی به ستاد برگزاری اربعین وجود دارد و هنوز یک هفته به اربعین بستن مرزها را سو مدیریت ستاد اربعین می دانند.

باوجود آنکه رئیس ستاد اربعین اعلام کرده بود به جهت این که امنیت و سلامت زائران ما با خطر جدی مواجه است تصمیم به بستن مرزها گرفتند اما همواره دوست داران و زائران سید و سالار شهیدان در جای جای کشورمان و حتی کشورهای همسایه شرقی به سمت پایانه های مرزی ایران و عراق حرکت کردند.

بستن مرزها مدیریت نیست

درحالی صحبت های زیادی درخصوص ناهماهنگی و کمبود امکانات در عراق از سوی مسئولین ایران زده می شود که زائران ایرانی از روال عادی پیاده روی اربعین در خاک عراق خبر می دهند. در مرزهای جنوبی کشورمان با عراق نیز با ایجاد ساعاتی اخلال در حمل و نقل مردم شهر بصره با خودروهای شخصی خود به سمت مرز شلمچه به کمک آمده تا زوار اربعین حسینی را از مرز شلمچه تا نزدیکی شهرهای اطراف برسانند.

امیرحسین ثابتی از فعالین سابق دانشجویی در توئیتی انتقادی نسبت به مدیریت اربعین نوشت: عراق ظرفیت حمل و نقل این همه زائر از ایران را ندارد؟ حرف درستی است اما "مدیریت اربعین" یعنی از چندماه قبل فکر این موضوع را میکردید تا اتوبوس ها و حتی ماشینهای شخصی بتوانند از ایران وارد عراق شوند نه اینکه یک هفته مانده به اربعین مرز را ببندید و اسمش را بگذارید مدیریت اربعین!

مشکلات از سوءمدیریت ستاد اربعین است

خبرنگار اعزامی «خبرنامه دانشجویان ایران» حاضر در عمود 741 نجف به کربلا در پیاده روی اربعین نیز با اشاره به امکانات مناسب در موکب های حاضر در منطقه وضعیت عراق را در پذیرایی از زائران حسینی مساعد می داند و به نقل از زائران ایرانی که حدود 12 ساعت در مرز معطل شدند عمده مشکلات را از جانب مسئولین مرزی ایران هنگام خروج از مرز دانستند تا مشکلات ناشی از حمل و نقل در عراق، زیرا مشکل اصلی در عراق تنها رساندن خود با یک وسیله نقلیه به نزدیک ترین شهر مرزی این کشور است.

در حالی سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین مشکلات در آن سوی مرزها جدی دانست و نسبت به امکانات داخل عراق ابراز نگرانی کرد که کمبودها جدی است. اما طبق روایت های میدانی خبرنگار اعزامی «خبرنامه دانشجویان ایران»، مشکل خاصی در خدمت دهی موکب ها در  نجف و کربلا وجود ندارد و خادم الحسین در این مسیر در حال خدمت دهی به زوار حاضر در این پیاده روی هستند. تنها در این مسیر ازدحام جمعیت و سیل عظیم زائران حسینی به چشم می آید که مانند هرسال این سیل عظیم مردم از سرتاسر جهان شیعه عادی به نظر می رسد.

حال باید پرسید مدیریت ستاد اربعین که از ماه ها قبل پیش بینی می شد حدود 5 میلیون زائر از کشورمان به سمت کربلا حرکت کنند پیش بینی حمل نقل زائران را تا پایانه های مرزی ایران و سپس با رایزنی و هماهنگی ها با  طرف عراقی انتقال زائران از پایانه های مرزی عراق به سمت شهرهای مرزی این کشور به خصوص انتقال زائران به شهر نجف نکردند؟

باوجود اینکه با گذشت چند روز از شروع پیاده روی اربعین بالاخره با برخی همکاری ها از سوی طرف عراقی اتوبوس های زوار ایرانی در مرز شلمچه اجازه ورود به خاک عراق را پیدا کردند اگر طبق پیش بینی ها از همان ابتدا این امکان وجود داشت آیا حمل و نقل در انتقال زوار حسینی آسان تر نمی شد؟

دزدی در روز روشن از زائرین اربعین

ناهماهنگی های بین دو کشور برای حمل و نقل زوار از یک طرف از طرف دیگر حمل و نقل زمینی کشورمان بود. در روزهای اخیر یکی از مشکلات اصلی مردم برای سفر به سمت پایانه های مرزی مسئله کمبود و گاها گرانی بلیط اتوبوس بود. این در حالی است که مسئولین پیشنهاد کردند که زوار با وسایل نقلیه شخصی به سمت مرزها حرکت کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

این در صورتی بود که طبق نامه و دستور وزارت راه و شهرسازی تمامی عوارض آزادراه ها و جاده ها تا پایان اربعین حسینی رایگان است و کسی حق گرفتن عوارض از ماشین ها و اتوبوس ها را ندارد اما برخی از زائرین خبر از گرفتن عوارض در برخی جاده ها دادند تا جایی که صدای خبرنگار صدا و سیما را هم در آورد و این حرکت را به دزدی در روز روشن تشبیه کرد.

باید دید واکنش رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به تخلاف صورت گرفته در عوارضی های جاده چه خواهد بود. اینکه هزینه های گرفته شده از وسایل نقلیه در عوارضی ها باوجود رایگان اعلام کردن تا پایان ایام اربعین به چه حسابی واریز شده و اصلا حتی باوجود برخورد با متخلفان در این حوزه امکان بازگشت هزینه های زائرین در عوارضی های مختلف وجود دارد؟

در ادامه تصاویری جالب و ارسالی سجاد باقری، خبرنگار مستقر در عمود 741 مسیر نجف به کربلا از زائرین خردسال مشاهده می کنید:

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top